Sebastian Vettel w pierwszym treningu przed GP Bahrajnu uzyskał najlepszy czas okrążenia, wyprzedzając Daniela Ricciardo oraz Maxa Verstappena. Dla Ferrari jest to jednak słabe pocieszenie, gdyż bolid Kimiego Raikkonena uległ z kolei awarii.
Od czasu kiedy wyścig w Bahrajnie rozgrywany jest po zmroku znaczenie pierwszej sesji treningowej na tym torze znacznie się obniżyło. Mimo to po deszczowym weekendzie w Chinach zespoły i kierowcy w końcu mieli okazję przetestować swoje bolidy w gorącym i suchym klimacie.Próby wytrzymałości jak na razie nie przeszły bolidy Ferrari i McLarena. Auto Fina po 40 minutach zatrzymało się na torze na skutek przegrzewania się turbosprężarki, podczas gdy bolid Belga zatrzymał się na 20 minut przed zakończeniem sesji.
Tor w Bahrajnie słynnie również z faktu iż jego przyczepność znacząco poprawia się wraz z upływem kolejnych sesji. W ubiegłym roku najlepszy czas 1 treningu wynosił 1:32,294. W tym roku mimo zdecydowanie szybszych bolidów udało się uzyskać tylko 1:32,697.
Za czołową trójką tym razem uplasował się Sergio Perez przed Felipe Massą i Lancem Strollem. W czołowej dziesiątce znaleźli się także Esteban Ocon, Fernando Alonso oraz Romain Grosjean i Lewis Hamilton, którego ekipa najwyraźniej jeszcze się nie rozkręciła.
Valtteri Bottas pierwszy trening w upalnym Bahrajnie zakończył na 14 pozycji, a przed nim znaleźli się jeszcze Vandoorne, Hulkenberg oraz Kwiat.
Stawkę zamykał Kimi Raikkonen, który na skutek awarii swojego Ferrari pokonał rano tylko 6 okrążeń.
Powracający do kokpitu Saubera Pascal Wehrlein trening na torze Sakhir zakończył na 18 miejscu, niespełna 0,1 sekundy za Marcusem Ericssonem.
14.04.2017 14:35
0
"Od czasu kiedy wyścig w Bahrajnie rozgrywany jest po mroku znacznie pierwszej sesji treningowej na tym torze znacznie się obniżyło." do poprawki;)
14.04.2017 14:41
0
jedna literka i sie czepiasz..
14.04.2017 14:46
0
@2 zdanie znacznie straciło na znaczeniu przez tą literkę:)
14.04.2017 14:47
0
Kimi to ma pecha.
14.04.2017 14:48
0
Ale z Was polonisty ja nie mogę. Ważniejsze co się stało w bolidzie Ferrari bo ponoć to coś z silnikiem się stało a nie przegrzewała turbosprężarka.
14.04.2017 15:16
0
a turbosprężarka to nie element silnika Szerloku ?
14.04.2017 15:17
0
@5 Pisze się poloniści, trzymaj poziom kolego.
14.04.2017 15:27
0
@3 tę literkę, jak już.
14.04.2017 15:42
0
@1 A co jest do poprawki ? Z czysto technicznego punktu widzenia wydaje sie logiczne, ze wiedza albo to co kierowcy nauczyli sie w pierwszym treningu np. na temat ogumienia uwzgledniajac sam wyscig oraz temperatury jest malo reprezentacyjne. Teraz temperatura w Bahrajnie wynosi 36-37°C, a zapowiadane temperatury przez synoptykow podczas wyscigu maja wynosic okolo 29°C Tak tylko na marginesie dla uzytkownikow ktorzy sa w minimalnym stopniu technicznymi zagadnieniami zainteresowani: wyzsza temperatura z reguly oznacza a) mniejsza sile docisku, poniewaz gestosc powietrza nie jest zupelnie wysoka b) asfalt jest bardziej nagrzany, a wtedy przyczepnosc jest troche mniejsza. Czym wieksza temperatura tym miniejszy opor powietrza. Kazdy kto probowal albo gra w golfa z pewnoscia sam sie przekonal albo moze potwierdzic, ze uderzajac w pileczke przy temp. 30°C pilka dalej poleci w odroznieniu do uderzenia przy powiedzmy temp. 10°C. Takze pierwszy trening mozna odhaczyc pod punktem "przygotowanie do toru wyscigowego".
14.04.2017 15:44
0
Ferrari pierwsze i ostatnie nie czesto sie tak zdarza.
14.04.2017 15:46
0
@9 co do Twojego punktu b, zawsze myślałem, że im cieplej, tym większa przyczepność, bo opony lepiej kleją się do asfaltu...
14.04.2017 16:30
0
@8 masz rację @9 zdanie
14.04.2017 16:53
0
@11 Asparagus, im cieplejsze _opony_ tym większa przyczepność. Im cieplejsze powietrze, tym mniejsza gęstość powietrza, im mniejsza gęstość powietrza, tym mniejszy opór aero, im mniejszy opór aero tym mniejsza siła docisku, im mniejsza siła docisku, tym "wolniejszy" bolid - wszystko przy założeniach innych parametrów jako const. Ergo, grandpa Dexter hat Recht. @9 dexter, "reprezentacyjne" to można mieć spodnie do munduru galowego. Zapewne miałeś na myśli "reprezentatywne". To tak a propos weekendu języka polskiego.
14.04.2017 17:44
0
@szoko No coz, Kimi bedzie musial polegac na danych Sebastiana ktory swoj zaplanowany program w calosci wykrecil. Wiadomo, treningu nie jest duzo i kazdy kierowca chce jak najwieksza liczbe kilometrow pokonac, ale dzisiejsi kierowcy sa na tyle dobrzy i potrafia z taka strata sobie poradzic. Jesli balans bedzie pasowal, a kierowca ogolnie bedzie zadowolony z samochodu, to nic nie stoi na drodze aby weekend wyscigowy zakonczyc dobrym wynikiem. Oczywiscie zespol bedzie musial zbadac przyczyne problemu w bolidzie Raikkonena, poniewaz problem jednego samochodu moze szybko okazac sie problemem drugiego samochodu. @St Devote Oczywiscie ze na mysli mialem slowo: "reprezentatywne". "To tak a propos weekendu języka polskiego" Hehe dobre. Widzisz ile czasu i pieniedzy moge dzieki Tobie zaoszczedzic ;-)
14.04.2017 17:50
0
Ajajaj - chyba wykrakalem z tym Vettelem...
14.04.2017 18:04
0
@ Aha, a jak myślisz czemu opony zimowe nie trzymają w lato? Myślisz że wykres zależności temperatura/przyczepność rośnie w nieskończoność? Pomyśl trochę...
14.04.2017 22:05
0
@16 Do mnie piszesz? Bo Ci cyferki zabrakło
15.04.2017 01:25
0
A tak, tak.
15.04.2017 13:20
0
Widzę, że na tym forum górują dwa typy użytkowników: typowe trolle, których na szczęście ostatnio ubywa i wielcy znawcy i spece. Zwykły użytkownik nie ma prawa głosu, bo albo natknie się na jednego, albo na drugiego. Swoją wiedzę jeśli chodzi o F1 oceniłbym zdecydowanie powyżej przeciętnej, ale akurat tego nie wiedziałem. Oczywiście nikt nie odpisze normalnie tylko jeden złośliwie przekręci nick (w sumie nie rusza mnie to zbytnio) a drugi będzie się wywyższał, że wie coś, czego ja nie. tommek, gorszy dzień, czy masz tak zawsze? :)
15.04.2017 14:43
0
Ech, niewdzięcznicy. Jutro wyścig, więc będziesz miał dobrą okazję powyzywać się "normalnie" od debili z kolegami w głównym wątku, to wtedy może będziesz zadowolony z odpowiedzi.
15.04.2017 19:04
0
@20 Komentarzy pod newsem z wynikami wyścigu zazwyczaj nie czytam, bo nie ma tam nic ambitnego. Nie wiem, może Ciebie satysfakcjonują takie odpowiedzi, mnie niebardzo. Zastanawia mnie po prostu, skąd w ludziach tyle złośliwości. Ciekawe, czy na żywo też jesteście tacy błyskotliwi
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się