WIADOMOŚCI

Sebastian Vettel najszybszy po pierwszym treningu w Bahrajnie
Sebastian Vettel najszybszy po pierwszym treningu w Bahrajnie
Sebastian Vettel w pierwszym treningu przed GP Bahrajnu uzyskał najlepszy czas okrążenia, wyprzedzając Daniela Ricciardo oraz Maxa Verstappena. Dla Ferrari jest to jednak słabe pocieszenie, gdyż bolid Kimiego Raikkonena uległ z kolei awarii.
baner_rbr_v3.jpg
Od czasu kiedy wyścig w Bahrajnie rozgrywany jest po zmroku znaczenie pierwszej sesji treningowej na tym torze znacznie się obniżyło. Mimo to po deszczowym weekendzie w Chinach zespoły i kierowcy w końcu mieli okazję przetestować swoje bolidy w gorącym i suchym klimacie.

Próby wytrzymałości jak na razie nie przeszły bolidy Ferrari i McLarena. Auto Fina po 40 minutach zatrzymało się na torze na skutek przegrzewania się turbosprężarki, podczas gdy bolid Belga zatrzymał się na 20 minut przed zakończeniem sesji.

Tor w Bahrajnie słynnie również z faktu iż jego przyczepność znacząco poprawia się wraz z upływem kolejnych sesji. W ubiegłym roku najlepszy czas 1 treningu wynosił 1:32,294. W tym roku mimo zdecydowanie szybszych bolidów udało się uzyskać tylko 1:32,697.

Za czołową trójką tym razem uplasował się Sergio Perez przed Felipe Massą i Lancem Strollem. W czołowej dziesiątce znaleźli się także Esteban Ocon, Fernando Alonso oraz Romain Grosjean i Lewis Hamilton, którego ekipa najwyraźniej jeszcze się nie rozkręciła.

Valtteri Bottas pierwszy trening w upalnym Bahrajnie zakończył na 14 pozycji, a przed nim znaleźli się jeszcze Vandoorne, Hulkenberg oraz Kwiat.

Stawkę zamykał Kimi Raikkonen, który na skutek awarii swojego Ferrari pokonał rano tylko 6 okrążeń.

Powracający do kokpitu Saubera Pascal Wehrlein trening na torze Sakhir zakończył na 18 miejscu, niespełna 0,1 sekundy za Marcusem Ericssonem.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Ferrari 1:32.697 21
2 au Daniel Ricciardo Red Bull 1:33.097 22
3 nl Max Verstappen Red Bull 1:33.566 23
4 mx Sergio Perez Force India 1:34.095 22
5 br Felipe Massa Williams 1:34.246 24
6 ca Lance Stroll Williams 1:34.322 25
7 fr Esteban Ocon Force India 1:34.332 23
8 es Fernando Alonso McLaren 1:34.372 14
9 fr Romain Grosjean Haas 1:34.564 21
10 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:34.636 28
11 ru Daniił Kwiat 1:34.838 13
12 de Nico Hulkenberg Renault 1:34.927 13
13 be Stoffel Vandoorne McLaren 1:34.997 10
14 fi Valtteri Bottas Mercedes 1:35.002 27
15 gb Jolyon Palmer Renault 1:35.068 19
16 dk Kevin Magnussen Haas 1:35.579 21
17 Marcus Ericsson BMW Sauber 1:35.888 24
18 de Pascal Wehrlein BMW Sauber 1:35.959 23
19 es Carlos Sainz 1:36.079 16
20 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:42.333 6

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

21 KOMENTARZY
avatar
mattimek

14.04.2017 14:35

0

"Od czasu kiedy wyścig w Bahrajnie rozgrywany jest po mroku znacznie pierwszej sesji treningowej na tym torze znacznie się obniżyło." do poprawki;)


avatar
HiTec

14.04.2017 14:41

0

jedna literka i sie czepiasz..


avatar
mattimek

14.04.2017 14:46

0

@2 zdanie znacznie straciło na znaczeniu przez tą literkę:)


avatar
szoko

14.04.2017 14:47

0

Kimi to ma pecha.


avatar
dexx

14.04.2017 14:48

0

Ale z Was polonisty ja nie mogę. Ważniejsze co się stało w bolidzie Ferrari bo ponoć to coś z silnikiem się stało a nie przegrzewała turbosprężarka.


avatar
Kalor666

14.04.2017 15:16

0

a turbosprężarka to nie element silnika Szerloku ?


avatar
tommek7

14.04.2017 15:17

0

@5 Pisze się poloniści, trzymaj poziom kolego.


avatar
Spargus

14.04.2017 15:27

0

@3 tę literkę, jak już.


avatar
dexter

14.04.2017 15:42

0

@1 A co jest do poprawki ? Z czysto technicznego punktu widzenia wydaje sie logiczne, ze wiedza albo to co kierowcy nauczyli sie w pierwszym treningu np. na temat ogumienia uwzgledniajac sam wyscig oraz temperatury jest malo reprezentacyjne. Teraz temperatura w Bahrajnie wynosi 36-37°C, a zapowiadane temperatury przez synoptykow podczas wyscigu maja wynosic okolo 29°C Tak tylko na marginesie dla uzytkownikow ktorzy sa w minimalnym stopniu technicznymi zagadnieniami zainteresowani: wyzsza temperatura z reguly oznacza a) mniejsza sile docisku, poniewaz gestosc powietrza nie jest zupelnie wysoka b) asfalt jest bardziej nagrzany, a wtedy przyczepnosc jest troche mniejsza. Czym wieksza temperatura tym miniejszy opor powietrza. Kazdy kto probowal albo gra w golfa z pewnoscia sam sie przekonal albo moze potwierdzic, ze uderzajac w pileczke przy temp. 30°C pilka dalej poleci w odroznieniu do uderzenia przy powiedzmy temp. 10°C. Takze pierwszy trening mozna odhaczyc pod punktem "przygotowanie do toru wyscigowego".


avatar
Fanvettel

14.04.2017 15:44

0

Ferrari pierwsze i ostatnie nie czesto sie tak zdarza.


avatar
Spargus

14.04.2017 15:46

0

@9 co do Twojego punktu b, zawsze myślałem, że im cieplej, tym większa przyczepność, bo opony lepiej kleją się do asfaltu...


avatar
mattimek

14.04.2017 16:30

0

@8 masz rację @9 zdanie


avatar
St Devote

14.04.2017 16:53

0

@11 Asparagus, im cieplejsze _opony_ tym większa przyczepność. Im cieplejsze powietrze, tym mniejsza gęstość powietrza, im mniejsza gęstość powietrza, tym mniejszy opór aero, im mniejszy opór aero tym mniejsza siła docisku, im mniejsza siła docisku, tym "wolniejszy" bolid - wszystko przy założeniach innych parametrów jako const. Ergo, grandpa Dexter hat Recht. @9 dexter, "reprezentacyjne" to można mieć spodnie do munduru galowego. Zapewne miałeś na myśli "reprezentatywne". To tak a propos weekendu języka polskiego.


avatar
dexter

14.04.2017 17:44

0

@szoko No coz, Kimi bedzie musial polegac na danych Sebastiana ktory swoj zaplanowany program w calosci wykrecil. Wiadomo, treningu nie jest duzo i kazdy kierowca chce jak najwieksza liczbe kilometrow pokonac, ale dzisiejsi kierowcy sa na tyle dobrzy i potrafia z taka strata sobie poradzic. Jesli balans bedzie pasowal, a kierowca ogolnie bedzie zadowolony z samochodu, to nic nie stoi na drodze aby weekend wyscigowy zakonczyc dobrym wynikiem. Oczywiscie zespol bedzie musial zbadac przyczyne problemu w bolidzie Raikkonena, poniewaz problem jednego samochodu moze szybko okazac sie problemem drugiego samochodu. @St Devote Oczywiscie ze na mysli mialem slowo: "reprezentatywne". "To tak a propos weekendu języka polskiego" Hehe dobre. Widzisz ile czasu i pieniedzy moge dzieki Tobie zaoszczedzic ;-)


avatar
dexter

14.04.2017 17:50

0

Ajajaj - chyba wykrakalem z tym Vettelem...


avatar
tommek7

14.04.2017 18:04

0

@ Aha, a jak myślisz czemu opony zimowe nie trzymają w lato? Myślisz że wykres zależności temperatura/przyczepność rośnie w nieskończoność? Pomyśl trochę...


avatar
Spargus

14.04.2017 22:05

0

@16 Do mnie piszesz? Bo Ci cyferki zabrakło


avatar
tommek7

15.04.2017 01:25

0

A tak, tak.


avatar
Spargus

15.04.2017 13:20

0

Widzę, że na tym forum górują dwa typy użytkowników: typowe trolle, których na szczęście ostatnio ubywa i wielcy znawcy i spece. Zwykły użytkownik nie ma prawa głosu, bo albo natknie się na jednego, albo na drugiego. Swoją wiedzę jeśli chodzi o F1 oceniłbym zdecydowanie powyżej przeciętnej, ale akurat tego nie wiedziałem. Oczywiście nikt nie odpisze normalnie tylko jeden złośliwie przekręci nick (w sumie nie rusza mnie to zbytnio) a drugi będzie się wywyższał, że wie coś, czego ja nie. tommek, gorszy dzień, czy masz tak zawsze? :)


avatar
St Devote

15.04.2017 14:43

0

Ech, niewdzięcznicy. Jutro wyścig, więc będziesz miał dobrą okazję powyzywać się "normalnie" od debili z kolegami w głównym wątku, to wtedy może będziesz zadowolony z odpowiedzi.


avatar
Spargus

15.04.2017 19:04

0

@20 Komentarzy pod newsem z wynikami wyścigu zazwyczaj nie czytam, bo nie ma tam nic ambitnego. Nie wiem, może Ciebie satysfakcjonują takie odpowiedzi, mnie niebardzo. Zastanawia mnie po prostu, skąd w ludziach tyle złośliwości. Ciekawe, czy na żywo też jesteście tacy błyskotliwi


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu